miercuri, 21 iulie 2010

Laza vagyok szétesem..


Fhú basszus szombat óta nem jelentkeztem. Már igen csak kezdett zavarni a dolog, hogy nem tudok irni - de hát mit csináljon az ember nyaralás közben, internet nélkül? Na mindegy!
Hát elég érdekes 5 napom volt - dióhéjban: péntek este skypeon kiötlöttük egy haverrel, hogy másnap én fenn leszek nála Pesten. Ez igy is történt. Péntek éjjel fél óra alatt felhivtam vagy 20 embert és végül akadt 1 aki kivitt Biharkeresztesre szombaton, hogy onnan vonattal tovább folytathassam utamat. Már az indulás is egészen "igéretes" volt - ugyanis fél órával indulás előtt, a plussz 30 és valahány fokból átváltott huszonvalahányra és akkora orbitális eső, nem is, inkább zivatar, áh ez nem találó, lehet mondani, hogy vihar vagy talán zuhé de olyan nagybetűs ZUHÉ támadt, hogy elkezdtem aggódni, hogyan jutok el élve Pestig :))) persze sikerült - de amikor a kocsi félig elmerült a vizben kevéssel a határ előtt, akkor a legőszintébben mondom keményen aggódtam.. Nah hát minden okés, felszálltam a vonatra - sima út, átszállás Ladányban, este fél7kor Pesten is voltam és 9re leértem Gödöllőre :) Ott tusolás és első dolog egy jó Tescozás volt (ahol megvettük a reggelig szükséges sör mennyiséget) aztán irány az erdő. "Éjszaka a földön".
Másnap csövelés erre arra, laza lötyögés,este irány Valkó. Ezt egy éjszakásra terveztük de 3 lett belőle végül, mert olyan jó volt a hely, hogy mindek elmenni? Ami itt volt arra nem akárki vállalkozna...Eszement bringázós túra olyan talajon ami öklömnyinél nagyobb méretű kövekkel volt lehintve, illetve falusi út annyira mély traktorkeréknyomokkal, hogy simán agyrázkódást lehet kapni tőle bringával (ezek után mit nekem macskakő :)) ), majd szép homokdűnés rész ahol már bokáig merültünk a porban, sérban, homokban - de a lényeg, hogy jó volt! Ülni még most is fura érzés, ha fekszem az ágyban nem tengeribetegséget, hanem biciklibetegség effektust érzek: mintha zötyögne alattam a föld, rázkódna az ágy és az az érzés amikor hatalmas nagy 45 vagy még több fokos lejtős dombon mész lefelé 30 km/h-val úgy, hogy már szinte esik szét alattad a jármű. Summa summarum ezt megismételni naponta 2szer és utána jéghideg zuhany - felemelő érzés! Most mondjuk rámférne egy élményfürdő vagy élménymasszázs - izomlázam van mindenhol, de ha tehetném holnap is ezt csinálnám..
Éjszaka filmezgetés meg borozgatás meg zene, chill, stb.
Egyik ilyen bringás túra közben szimpatikus kis helyre leltünk egy dokk, vagy stég, vagy kifutó vagy, ahogy tetszik közelében, ahol annyira bájos volt a hangulat, hogy félórás fa anyag gyűjtésbe kezdtünk megelőlegezve az éjjeli tábortüzet és sütkérezést, ami szinte könyörgött, hogy megcsináljuk, majd miután meglett a rengeteg apró száraz faág, gally, szemetesből összegyűjtött deszkák stb, mint akik jól végezték dolgukat hazamentünk dögfáradtan, parasztra ittuk magunkat és elaludtunk egy jó film negyed órás intrója után :)) Gondolom mondanom sem kell, hogy a tüzeskedésből nem lett semmi - de legalabb megspóroltuk valakinek a munkát :P
Ez viszont még csak a derűsebb része.
Jön a hazajövetel. Ez is egész érdekesen indult - miután kinéztem egy jó időben levő buszjáratot, ami megalapozza a pontos elérkezésem biztonságát Gödöllőre, majd onnan tovább a Keletibe ahonnan szintén időben meg kellett érkezzek a Nyugatiba, álltam a megállóban fél órát és a busz még mindig sehol..Ekkor a szendvicsemnek a papirszalvétáját feláldoztam és ráirtam a (szerencsére mindig nálam levő) filctollal, hogy "Gödöllő" és nekiálltam stoppolni...A 3ik kocsi fel is vett kb 5 perc (sem) alatt és a ház előtt tett le. Szaladás, pakolás, vonat, Keleti, piros7es - Nyugati, információk - zárva. Fél órás mászkálás után halál biztosan leültem a 11ik vágány előtt vonatomat várni. Sokat vártam de megjött végül. Felszálltam és indulásra várva aludtam egy órát, majd miután 2 megállónyi távolságra jutottam Pesttől, tök véletlenül kiderült, hogy nem leszek 22:15kor a tervek szerint Biharkeresztesen és nem fogok 5 perccel később egy kocsiban ülni úton Várad felé, hanem még mindig vonaton leszek és 22:50kor feltehetőleg Ladányban fogok leszállni az utolsó beérkező vonatról, ami után az állomás bezár és hajnali 5kor indul az első szerelvény Keresztesre...Ez igy egészen izgalmas tudván, hogy nincs már pénz a telefonomon, sem pénz továbbutazni Nyiregyházáig egy haverhoz aki hazahozhatna (ha épp nem lenne melóban és nem kelne 6kor) és 5 percenként bizeg a telefonom, hogy ki fog kapcsolni az aksi.. Végül a velem utazó úriemberről kiderült, hogy kaller ő is csak civilben, cigizés a fülkében stb engedélyezve (tekintettel a megengedett stresszint túllépésére) és kedvességének köszönhetően tudtam intézni egy-két telefonhivást kül- meg belföldre. Miután elképzeltem minden lehetséges halálmódot (pl fagyhalál a Ladányi állomás előtt a bejáratnál a földön, vagy szervkereskedők martalékává válni stoppolás közben Keresztes illetve Várad felé, vagy szálláshelyet nyújtó segitőkész kaller megerőszakol majd szexrabszolgájává tesz bilincsbeverve és miután kiéheztetett halálraver stb) kaptam egy smst, hogy értem jönnek Ladányba! Hihetetlen..Ennyi információtól úgy kifáradtam, hogy az út hátralevő részében aludtam a csomagokon és gyakorlatilag most értem haza...
Most újra kicsiny szobám 4 fala közül irom soraimat és tervezem a pénteki indulást Szovátára, ahol egy hetet fogok ülni..Úgyhogy holnap ügyintézés, számlák, bankkártyák megszüntetése (ha nincs rajta pénz - minek?), munkanélküli segély intézésének a folytatása, orvosi papirok, reménykedés, hogy látok valakit (akit mellesleg nem kéne, de jó lenne) és égés elleni cuccot venni (mivel még sokáig nem leszek árnyékban). Remélhetőleg a következő hét legalább ennyire eseménydús lesz, ha nem mégjobban (de csak a hazajutás és a folytatás lehetőségének körülményei között).
Üdv. mindenkinek és hajrá nyaralunk!

P.S.: a "P.S.: I love you" szar, de van két jó film Jude Law-al ami nagyon ütős, az egyiket Gattaca stilusban nyomják - "Repo Men", a másik pedig egy igazi szinészturmix vagy szinészkalóriabomba - "The Imaginarium of Doctor Parnassus" (Jude Law-al, Johnny Depp-el, Heath Ledger-el, a Gyűrűk Urából a faszi, az öreg, egy hires törpe akit már sokszor láttam és egy csini tini csaj meg még sokan mások). Mind a kettőt melegen ajánlom!

Ja és szoritsatok, hogy minden a tervek szerint menjen a folytatásban :)
Helló

Un comentariu:

  1. andrea.trifan says: "Jaj, te jó ég, mintha magamat látnám ebben az élménydús hazajutás leirásban...hogy tudod ilyen hidegvérrel teli nyugalommal ecsetelni,hogy majdnem ott maradtál az utakon(vonatokon)?!"

    RăspundețiȘtergere